ייעוץ נדל״ן לעסקים

עולם העסקים הוא עולם מגוון. לכל עסק מאפיינים ייחודיים אשר באים לידי ביטוי במספר תחומים. לכן אין זה מן הנמנע לקבל מיועץ עסקי ייעוץ נדל"ן לעסקים

 

חיים רונן מחברת נדל"ן גרופ מעניק לעסקים ייעוץ מקצועי לפני העברת העסק למקום חדש. כל לקוח מקבל תוכנית אופרטיבית אשר בוחנת את המהלך טרם התחלתו.

התוכנית האופרטיבית כוללת:

  • גדרת מטרות – העסק לאן?
  • גיבוש משימות – איסוף נתונים, בחינת חלופות, עבודה משולבת מהלכים, בניית אסטרטגיה להסברת המהלך ללקוחות ולספקים, בניית אסטרטגיה להסברת המהלך לעובדים.
  • אפיון צרכי העסק – צפי גידול עתידי, עובדים, מכונות, צי רכב.
  • אפיון הנכס – מיקום, מידות, עומסים, שטח תפעול, רצפת ייצור, עלויות ועוד…
  • עבודה מול רשויות – עירייה, משרדים מקצועיים וכד'.
  • קשר עם בעלי מקצוע, יועצים וקבלנים.

ייעוץ נדל"ן לעסקים – בניית תוכנית אופרטיבית להעברת נכס למקום חדש

במהלך ייעוץ נדל"ן לעסקים נעבוד על פי תוכנית אופרטיבית שהגדרנו מראש

השלב ראשון ניתוח נתונים טכניים – לכנס את הצוותים של העסק ולבדוק

נתון ראשון: מה שטח רצפת הייצור / או המחסן שלכם? (כמה משטחים אתם מאחסנים) מהי שיטת האיחסון? (ניצול של גובה? אחסנה בקירור?) כמה קווי יצור קיימים? כמה שטח הם תופסים? האם אתם עובדים בשני מפלסים?
נתון שני: תנועת כלי רכב. מה צי הרכב שלכם כיום הכולל? משאיות, טנדרים ורכבים פרטיים? כמה פעמים ביום אתם מקבלים סחורה? ואיך היא מגיעה אליכם? מכולות 40 פיט? או  20 פיט? טנדרים?
נתון שלישי: כמה עובדים ישלכם? כמה מהם עובדי ייצור או צוות מחסן? וכמה מהם עובדי משרד והנהלה?
נתון אחרון: צפי גדילה – תוסיפו לכל הנתונים  את אחוז הגדילה שאתם צופים שיקרה בשנתיים הקרובות ובחמש השנים הבאות. יותר מאוחר באחד השלבים הבאים, ניתן מענה לצפי הגדילה בתכנון הנכס.

 

השלב השני – בחירת האזור הנכון של הנכס

איך נדע מהו המיקום הנכון לעסק שלנו? ובכן, רצוי מאוד לבצע מספר מהלכים שאולי חלק מהם קצת יפתיעו אתכם …
מהלך ראשון: תקבעו פגישה עם הלקוחות המרכזיים שלכם. שתפואותם בהחלטה על המעבר המתוכנן. תבדקו איתם – מה חשוב להם לקבל מכם? זמינות?, נגישות הגעה?, זמן תגובה מהיר לאספקה? מלאי זמין? ועוד ועוד.. יש סיכוי גדול שלדרישת הלקוחות שלכם תהיה השפעה על מיקום האפשרי של העסק ועל תיכננו.
מהלך שני: תקבעו פגישה עם הספקים שלכם. שתפוגם אותם בהחלטה על המעבר המתוכנן. תבדקו איתם – מה חשוב להם לקבל מכם? שטחי פריקה למשאיות? רמפות משווי גובה? עובדים עם הכשרה מתאימה לפריקה והעמסה? חניון המתנה מתאימים בקרבת הנכס? חדר נהגים / ספקים? יש סיכוי גדול שגם הספקים שלכם יתרמו להחלטה על מיקום האפשרי של העסק ועל תיכננו.
מהלך שלישי: תקבעו פגישה עם העובדים שלכם. שתפוגם אותם בהחלטה על המעבר המתוכנן. תבדקו איתם – מה חשוב להם לקבל מכם? אולי שיטת ייצור או אחסנה שונה? חדרי המתה ומנוחה? פינת קפה / אוכל? שירותי קיטרינג או מסעדות בקרבת העסק? ועוד .. לעובדים שלכם יש חלק משמעותי להחלטה על מיקום העסק ושמירה על הרציפות התפקודית.

 

השלב השלישי – סיור באזורי תעשייה ומסחר באזור

ובכן, נקום מהכסא ונצא לשטח ניסע לכמה אזורי תעשייה באזור. נכיר את צירי הנסיעה, נחווה את עומסי התנועה, נסייר בפארק התעשייה ונראה איזה עסקים נמצאים שם וכמה פעילות יש בפארק. נבדוק: נגישות עובדים לפארק נראה האם יש התחבורה ציבורית (רכבת / אוטובוס / רכבת קלה), שאטלים, חניונים במהלך הסיור גם נבדוק: איזה עסקים תומכים הקיימם באזור מסעדות / בתי קפה / קטרינג בנקים, סניפי דאר, תחנות דלק, כמה מוסכים שתומכים בצי הרכב שירות פינוי פסולת. חשוב להפגש עם מתווך או שמאי נכדיי לקבל ממנו נתונים כגון: עלויות הנכסים במקום (שכירות / רכישה), עלויות ארנונה, דמי ניהול הפארק (שמירה / אבטחה / ניקיון) כדאי מאוד לקיים פגישה בעלי עסקים שפעילים במקום: נשוחח איתם על החיים העסקיים בפארק. שיחה שתשאיר אתכם עם המון טיפים וחומר למחשבה. לסיכום יצאנו לשטח, חווינו מקרוב את האזור ובחרנו את המקום הנכון לעסק שלנו.

ייעוץ נדל״ן לעסקים

השלב הרביעי – חיפוש אחר הנכס המתאים 

נצא שוב לסיור בשטח כשהפעם אנחנו מפוקסים במציאת הנכס המתאים זה יכול להיות המגרש או מבני תעשייה למכירה או השכרה לכל נכס שנבחן: נגיע מצויידים (בצ'ק ליסט) רשימת בדיקה. עם כל הפרטים הטכניים והמידות שלהנכס ונעזר בה במהלך הסיור בנכס הנבדק. נקיים פגישה עם נציג החברה הכלכלית של אזור התעשייה או עם מנהלת הפארק בפגישה נלמד על היבטים תכנוניים, ונכיר איך הרשות המקומית רואה את עולם העסקים ואת המקום שלנו בפארק. וכמובן נלמד על תוכניות עתידיות באזור במידת הצורך נגיע ככל שידרש שוב ושוב ונבחן את הנכס המועדף. עד שנגבש החלטה הסופית לסיכום השלב הזה לאחר כמה סיורים ופגישות בשטח מתקבלת תמונה ברורה של נכס מתאים במקום הנכון.

 

השלב החמישי – הכנת תוכנית מפורטת של הנכס

הגענו לשלב התכנון נכין תוכנית מפורטת של הנכס, תוכנית חוץ ופנים (למקרה של מבנה חדש) ואו תוכנית פנים לנכס קיים נתחיל בבחירת אדריכל מקצועי וצוות יועצים זה הצוות שילווה את הפרוייקט מהתחלה ועד סופו ויביא את הרעיון שלנו משלב המחשבה למבנה מוגמר ומתאים לעסק שלנו שלב התכנון הוא קריטי. כל זמן שהנכס על הנייר, חשוב לוודא שהמבנה יענה לנו על כל הצרכים של העסק. התכנון חייב לתת ביטוי לכל המידע שאספנו במהלכים הקודמים בניהם: גודל רצפת הייצור / כושר האחסנה של הנכס, מיקום המידוף, גובה ונפח האחסנה, רחבה תפעולית, שטחי פריקה, עמדות פריקה 0.0 ועמדות משווי גובה ועוד ועוד … בשלב הזה נתכנן גם את צפי הגדילה עתידי של העסק. המבנה יתוכנן עם יכולת גמישות פשוטה לחלוקת הנכס למספר דיירים (לפחות שניים) כדי לאפשר את הגמישות, נתכן את המבנה עם שתי כניסות למגרש, שני אזורי פריקה / העמסה, מבנה משרדים גמיש לחלוקה, ואפשרות פיצול מערכות ותשתיות (מים, חשמל, ביוב ותקשורת) תכנון עם גמישות תפקודית: יאפשר לעסק לגדול או להצטמצם בקלות ובהשקעה קטנה ויתן מענה למגוון רחב של אפשרויות איכלוס עתידיות בשעה טובה המבנה מוכן "על הנייר" אפשר לעבור לשב הבא.

 

השלב השישי – בחירת קבלנים מקצועיים

יש לנו תוכנית עבודה לביצוע נבחר קבלנים ויועצים מכרז לבחירת הקבלן בוחרים קבלן מקצועי ולא זול (רצוי לקבל המלצות) חשוב לערוך סיור באתרי בניה של מספר קבלנים ולהתרשם ממקצועיותם שלב הבניה. חשוב להפגין נוכחות בשטח לסייר בכל שלבי ההתקדמות – לדבר עם הפועלים להיות נוכחים לחגוג בכל סיום שלב: הרמת כוסית עם הפועלים והקבלן. סיור שטח עם העובדים של העסק ועם הלקוחת והספקים, חיבור כל המעגלים של העסק ויצירת סינרגיה חיובית בין החברה והצוותים הסובבים אותה גמר בניה אירועחנוכתבית לעובדים, לקבלן, לספקים ולקוחות, נציג הגורם המממן (בנק).

מזל טוב תתחדשו!
יש לכם בית חדש לעסק שלכם.

למעשה אנו משמשים כיועצי הנדל”ן של העסק שלך ויחד מגבשים ומוציאים לפועל את אסטרטגית הנדל"ן של חברתכם.
אתם ממשיכם להפעיל ולנהל את העסק שלכם ואנחנו מטפלים בכל נושא הנדל"ן.

הניסיון העשיר שלנו והידע עצום בתחום הנדל"ן מאפשר לנו לתת לכם להמשיך לעסוק בפעילות שלכם עם מעט מאוד התעסקות במהלך הנדל"ני. שירות יעוץ נדל״ן לעסקים מאפשרת לך להנות מעסקת נדל"ן הנכונה ביותר לעסק שלך בהיבטים רבים כגון: בדיקת כדאיות העסקה, העלות הנכונה, ניצול זכויות הבניה, פוטנציאל גידול והתרחבות, הקצאת שטחים לנכס מניב, ניהול משא ומתן ערכי, תמיכה ושקיפות לאורך כל ההליך.

דילוג לתוכן